Så fungerar det

Telefonpassning – så här fungerar det

Du använder dig av DiaTel när du själv vill och har behov av oss. Ska du ut och resa, vara ute på jobb eller kundbesök, är sjuk eller på semester, sitter i sammanträde och inte vill bli störd – då väljer du DiaTel. Med några enkla knapptryckningar på din telefon kopplar du över alla samtal till oss. Du kan själv meddela oss via Internet, men även via e-post, fax eller ett telefonsamtal.

Via webben kan du skriva in eventuella meddelanden till dina kunder – ge besked om var du befinner dig och när du åter kan svara.

När någon sedan ringer ditt telefonnummer svarar DiaTel vänligt och professionellt i ditt företags namn. Vi blir din telefonväxel. Vi ger dina kunder personlig service, då vi känner ditt företag.

Har du lämnat ett meddelande vidarebefordrar våra telefonister budskapet till de som ringer. De tar också emot eventuella meddelanden – som sekundsnabbt sänds till dig via SMS, fax eller internet.

Alla samtal registreras i en datoriserad loggbok. Där kan du se när vi har tagit emot samtal och lämnat meddelanden. Loggboken utgör även faktureringsunderlag där du får ytterliggare en specifikation. Denna statistik kan du även själv hämta hem till din egen dator, via Internet.

Med DiaTel möts aldrig dina kunder av upptagetton eller röstbrevlådor. De möts av DiaTel’s professionella röster. Ditt företag växer, din konkurrenskraft ökar, i en värld där service blir allt viktigare.