Telefonpassning –
så här fungerar det
Du använder dig av DiaTel vid behov
Ska du ut och resa, vara ute på jobb eller kundbesök, är sjuk eller på semester, sitter i sammanträde och inte vill bli störd– då väljer du DiaTel Telefonpassning.
Med några enkla knapptryckningar på din telefon kopplar du över alla samtal till oss. Du kan själv meddela oss via ditt webbinlogg, men även via e-post, eller ett telefonsamtal.
Med DiaTel möts aldrig dina kunder av upptagetton eller röstbrevlådor. De möts av DiaTel’s professionella röster. Ditt företag växer, din konkurrenskraft ökar, i en värld där service blir allt viktigare.
Extern växel
Vi tar emot alla era samtal och kopplar sen vidare eller skickar meddelanden enligt era instruktioner.
Lämna ett meddelande
Via dit webbinlogg kan du skriva in eventuella meddelanden till dina kunder – ge besked om var du befinner dig och när du åter kan svara.
Vi blir din telefonväxel
När någon ringer ditt telefonnummer svarar DiaTel vänligt och professionellt i ditt företags namn.
Vi blir din telefonväxel och kopplar antingen vidare samtalet, eller skickar ett meddelande enligt era instruktioner.
Vi vidarebefodrar meddelanden från kund
Har du lämnat ett meddelande vidarebefordrar våra telefonister budskapet till de som ringer. De tar också emot eventuella meddelanden – som sekundsnabbt sänds till dig via E-post eller SMS.
Alla samtal registreras
Alla samtal registreras i en datoriserad loggbok. Där kan du se när vi har tagit emot samtal och lämnat meddelanden.
Loggboken utgör även faktureringsunderlag där du får ytterliggare en specifikation. Denna statistik kan du hämta via ditt webbinlogg.
Överkoppling
Vi svarar i telefon när ni är upptagna, så att kunder alltid kommer fram. Samtalet kopplas till oss vid upptaget, eller efter visst antal signaler utan svar.
Vid upptaget
När ni sitter upptagen i ett samtal kopplas det vidare till oss.
När ni inte har möjlighet att svara
När det har gått ett visst antal signaler kopplas samtalet vidare till oss.